lørdag den 24. august 2013

Moletur og hygge med ungerne.

Havde fri Fredag, og tog ned på molen i Frederikshavn, da jeg havde hørt at makrellerne var kommet til Sæby (og derfor også burde være i Frederikshavn). Der var ikke noget held, og mens jeg stod og fiskede, fortrød jeg, at jeg ikke var taget op til Brasholt dagen inden, efter en røvfuld Børsteorm. De flade er nu engang mine foretrukne ved havet! Havde taget min lånte våddragt med, og snorklede lidt efterfølgende. Igen uden det store held, så tror jeg aflevere den våddragt tilbage.

Lørdag skulle konen holde fødselsdag, så mens hun gjorde rent, tog jeg ungerne med en tur til boller sø, med en smule regnorm og lidt majs. Sønnike fangede to skaller, mens Isabell fangede en. Dog var denne den største jeg har set fanget dernede. Der var igen en del østeuropæere der fiskede ved søen. Dette er bekymrende- dels fordi de tager alle Gedderne med hjem. Dette er jo ikke i sig selv ulovligt, men blot imod min holdning til fiskeriet. Men da jeg tvivler meget stærkt på, at disse mennesker har et statstegn, er det blot endnu mere trist, at de står og ødelægger et så fint fiskevand!Søen er ikke tilgroet i år, men der er meget langt mellem gedderne, i forhold til starten af året. Håber det er varmen, og ikke overfiskeri, der er årsag til dette.



Ingen kommentarer:

Send en kommentar