torsdag den 1. august 2013

Indfriet væddemål

Min kammerat "Kesse" og jeg, havde for år siden for vane, at æde så meget som muligt til familiekomsammener. En dag hvor jeg havde ædt som et svin, og var ved at springe i luften , sagde kesse (som aldrig har fisket)- "Hvis du kan æde en hotdog mere, tager jeg med dig ud og fiske". Den udfordring lod jeg ikke gå fra mig, og hotdoggen gled ned, med stor besvær. Det er ca. 3 år siden, og jeg har med jævne mellemrum stukket til ham. Da vi besøgte dem Lørdag, blev vi enige om, at i denne uge, skulle vi finde en dag, hvor vi kunne gøre ham "gældfri". Det blev så i aftes. Han skulle sige hvad han helst ville fange, og jeg skulle så forsøge at finde et sted hvor vi kunne fange det. Han ville gerne fange flade, så mit valg faldt på stenene i Frederikshavn. Vinden var desværre i sydvest, så der var desværre en del blæst. Vi fik en lille spætte, men efter ca. 1½ time, rykkede vi ind på molen, for at få lidt læ, og forhåbentlig lidt fisk. Der bed en smule mere, og efter et stykke tid, fik han en lille ålekvabbe. Men vi manglede stadig en fisk, som han kunne få med hjem.. Da klokken var godt 22.00, blev vi enige om, at det måtte være det for idag. Da vi ville rulle stagerne ind, var der bid på den ene, og Kesse fik en skrubbe der lige kunne kysse de 27 cm på målebåndet:-)





Ingen kommentarer:

Send en kommentar