onsdag den 24. juli 2013

Ferie med ungerne

Ferie!! Er ikke typen, der drøner af sted på ferie hver sommer. Kan bedst lide bare at slappe af herhjemme, og se hvad der byder sig fra dag til dag. Havde aftalt med ungerne at Marcus skulle med på fisketur Mandag, og Isabell Tirsdag.
Mandag havde jeg taget Marcus med til Boller sø. Havde tilpasset alderen/barnet lidt til fisketuren, og da Marcus er 3 og har krudt i røven, skal der helst ske noget. Derfor en orm i vandet, efter Aborre og skaller. De var noget sløje i sommervarmen, men vi fik da et par hug, og et par fisk:-) Han skulle dog ikke holde dem selv, men vi tog en Aborre med hjem, der havde slugt krogen- den kunne han godt bære hen og vise mor:-)

 
Mandag aften tog jeg til Frederikshavn, for at grave sandorm. 26 stk på 7 kvarter!! Skal satme have allieret mig, med nogle proffesionelle, for det er sku ikke godt nok! Havde en temmelig smadret ryg. Men mere end rigeligt til næste dags fiskeri..
Var Tirsdag af sted med tøsen. Isabell har set mig tage en del fladfisk med hjem fra Frederikshavn på det sidste, og da jeg spurgte hvad hun kunne tænke sig at fiske efter, faldt valget på disse. Vi startede ved stenene med Juice og en morgenkage. Jeg havde store forventninger, men klog af skade, er dette ofte farligt. Det eneste der bed, var krabberne, og mine forhåbninger om at tøsen skulle fange sin første fladfisk, begyndte at skrumpe. Vinden havde vendt til øst, og der blæste en del, så efter en halv time begyndte hun at snakke om om vi skulle hjem. Vi trak ind på molen, hvor jeg kunne regne ud, at træværnet mod havet, ville give læ til at fiske ind mod havnen. Det hjalp lidt på optimismen hos os begge, og der begyndte så småt at komme nogle småbid, og da jeg gav modruk på et af disse, kunne jeg mærke "kryds på klingen". Isabell halede den ind, og en meget stolt (fars) pige, kunne hale sin første spætte på land, på 29 cm.

 
 
 
Normalt spiser hun ikke fisk, men da denne blev lavet til fiskefilet, svømmede den gladeligt gennem halsen, og ned i maven- i selvskab med godt med Remulade ;-)
 

 
 
Næste uge har jeg ferie uden familien- det har Daniel også, så jeg er ret sikker på der vil blive lavet noget seriøst fiskeri i denne uge.
 
 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar