søndag den 13. marts 2016

Årets første fisk.


Har ikke lige fået skrevet efterårets sidste par fisketurer på blokken. Det kan jeg jo så passende gøre nu. En 3-4 0-turer ved molen i Hirtshals, og en enkelt tur, hvor jeg fik en sej, der lige holdt målet. Pisse koldt- tror de flade var søgt ud for at kopulere, for efter nogle udmærkede ture, var de helt væk.
Men nu til årets første fisketur. Havde støvet Daniel af, og lokket ham med i fiskepark. Han synes Bindslev skulle have et skud fra hoften, og jeg var frisk! Sidst vi var der, fik jeg 6 og han 1. Så han var advaret:-) Efter den 1.time, havde vi ikke nogen fisk endnu. Daniel havde haft et løst hug på bunden, men ellers intet. Der var senest lukket fisk ud d.17/12, og selvom isen lige var gået af søen, og min tese derfor var, at de derfor burde være hugvillige, begynde jeg at tvivle lidt på, om der var fisk i søen. Jeg besluttede mig for, at gå en tur rundt om søen med favoritblinket, og da jeg kort tid efter så en fisk bryde overfladen, hentede jeg mine ting og gik derover.. Det var trods alt det bedste tegn på liv jeg havde set endnu. Få minutter efter, var der hug. Et godt tungt hug. Kunne både mærke og se, at det var en udmærket fisk. Efter en god fight, kunne Daniel lande årets første fisk- en regnbue på 2,4 kg og 60 cm. Den var super flot i finnerne, og var generelt meget smuk, til at være en p&t fisk. Efterfølgende fik jeg tre 1.kilos på orm. Så dagen sluttede altså 4-0 til undertegnede. Dog hev Daniel to af fiskene i land.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar