fredag den 2. maj 2014

Tøsens nye fiskestang

Mødte tidligt på job, så jeg kunne hente tøsen tidligt, og tage hende med i Dvergdved Søpark, for at prøve hendes nye fiskestang. Hun startede med spinner, da hun har lært at kaste ud selv, og derfor kunne paktisere det bedst, med dette agn.
Jeg startede med Powerbait, så jeg kunne assistere, ved evt. problemer.
Jeg ynder at starte når fiskeparken åbner, ´da det er her jeg oplever mest aktivitet, men det havde ikke kunne lade sig gøre i dag, og det kunne desværre tydeligt mærkes. Efter ca. 1,5 time uden det mindste hug, gik vi over i børnesøen. Isabell smed ud, med powerbait på bunden, og jeg gik ned i den anden ende med en spinner. Pludselig råbte hun, at der var bid. Jeg så hun stod med stangen i hånden, og reagerede ikke voldsomt, da søen er fuld af tang, og jeg tænkte at det nok bare var noget af det, hun havde fået fat på. Men tøsen havde ret. En regnbueørred på 39 cm, var faldet for hendes hvide bait, og hun havde selv kastet ud, selv opdaget der var bid, og var nu selv i gang med fighten. Fisken gjorde det godt, og efter 5-10 min, kunne jeg nette den. Det var den eneste fisk vi fik, men det var alt rigeligt- og med den helt rigtige fanger:-)


Ingen kommentarer:

Send en kommentar