fredag den 25. juli 2014

New kids on the blog!

Havde gennem længere tid snakket med min kusine, om en fisketur i Put and Take. Hendes mand og hendes to sønner, fisker fra tid til anden, og har stor succes med store fredfisk, samt gedder. De havde dog haft problemer med at narre ørrederne, og jeg havde været flink til at mms´se hende hver gang jeg havde haft heldet med mig efter disse. Det kunne jeg så få lov at stå til måls for i dag, da hun sammen med sin familie, havde taget turen fra det midtjyske, og op til Dvergetved Søpark, for at fiske med mig og tøsen fra morgenstunden. Sidst jeg var i fiskepark, kogte vandet nærmest, og fiskene hang med ryggen i overfladen. Det samme viste sig desværre i dag. Rigtig mange fisk gik i det iltfattige vand, og det selvom der to steder i parken, er pumper til ilt. Derfor var mit hovmod så småt begyndt at stå for fald, da vi efter 2 timer kun havde taget to dovne fisk, der var kommet for tæt på kanten, og endte deres dage i et fangstnet- ingen brug af fiskestang. Ikke ligefrem noget jeg som "vært" i en nordjysk fiskepark, kunne være særlig stolt af. Heldigvis blev en grim fremtidig mobning, afværget i de sidste 45 min.
Vi gik til børnesøen, og efter kort tid, kunne tøsen lande en lille fin ørred, på powerbait på bunden. Efterfølgende blev der en fisk til hver af min kusine´s to drenge i samme sø, begge fisk faldt også for den hvide bait. Så pludselig kunne jeg alligevel spille langhåret, da vi gik op mod bilerne, og hver af ungerne havde haft kryds på klingen. "Alle børnene kunne fangede fisk, undtagen Pia- hun burde holde sig til at gå Lucia":-) Håber på en hyggelig tur en anden gang- sidste tur vi var på sammen, var  for 15 år siden, så næste gang er jeg nok fyldt de 48;-)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar