søndag den 13. juli 2014

Makreller og Nordeuropas største torsk!

Rygterne ramte mine øre i går. Makrellerne var ankommet til Frederikshavn! Så Daniel og jeg droppede detektoren, og tog ind i havnebassinet, i blæst og øs regnvejr! Havde hørt de tog en del på prop med sildestykker, mens Daniel startede med alm. makrelforfang. Jeg måtte snart kapitulere, da Mr. Toole, hev fisk i land, mens jeg havde problemer med proppen i vinden. 20 Makrel blev det til i alt, den største på flotte 40 cm! Desværre ikke fanget af undertegnede, og nok den største jeg har set til dato. Den kvikke læser vil nok tænke.. Hvad med torsken?! Ja, den kom af sig selv.. Hver havn har én.. nogen flere.. En gammel knark, der kommer og kloger sig på fiskeriet, og selvom spanden er fuld af fisk, ved de lige præcis hvordan de bedste metoder til fiskeriet er. Jeg luskede væk, da Daniel blev overfaldet af en af disse i dag.. Som en nypillet klistret bussemand, der bare ikke vil slippe fingeren, belærte denne tumpe os i 20 min.. Og selvom vi ikke svarede, blev han ved. Men han skal da have tak for, at regnen ikke var det største irritationsmomen i de 20 minutter:-)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar