mandag den 29. maj 2017

Girlpower!

 Siden jeg skrev sidst, har jeg haft en nul-tur i den lokale sø. Østeuropæerne har smadret gedde-bestanden, så forsøgte sig med at fiske efter ål og suder. Ingen af delene gav pote, men der var et fantastisk aftenvejr, så alt var godt.
Jeg tog tøsen med i putten, og hun fik lov at tage en veninde med. Hendes veninde havde aldrig fanget en fisk før, så jeg valgte Dvergdved Søpark som destination. Der er en børnesø, som normalt er en smule lettere at få hug i. Vi startede der med to stænger- en med powerbait, og en med spinner. Powerbaiten smed vi ud og passe sig selv, og pigerne skiftedes til at fiske med spinnestangen. Efter en halv times tid, havde vi ikke fanget noget som helst. Vi aftalte at prøve med orm, inden vi ville gå over og forsøge os i de normale søer. Der gik omkring to minutter, så havde tøsens veninde sin første fisk nogensinde på krogen. Der er altid et eller andet, med at få den første fisk på land, så jeg nettede den for hende, og en fin regnbueørred på 38 cm, havde gjort sin entre.
Da vi kastede ud igen, gik der ikke længe, før den næste ørred tog ormen, og min tøs fik æren denne gang. Nu kunne jeg blive siddende på bænken og nyde, at de to piger med net og fiskestang samarbejdede, om de næste fisk som de skiftedes til at få på land. Da de 2 timer vi havde betalt for var omme, havde vi fem fisk med os hjem. Jeg rensede fiskene, og det var næsten lige så spændende for pigerne, som at fange dem. En rigtig fin og varm fisketur var omme, og tøserne havde hygget sig:-)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar