torsdag den 30. juli 2015

Ål på afveje


I sidste uge var mor og datter i Århus, sønikke på ferie hos faster, og undetegnede.... Alene hjemme i to dage.! Og en af dagene, viste den danske sommer sig oven i købet fra den smukke side.
Så tog fiskestangen på nakken, og cyklede ned til Boller sø, med rasp-blanding, majs og orm. Suderne skulle jages, og jeg forsøgte mig tæt ved bunden, med de tre forskellige agn. Det gav ingen Sudere, men efter en del aborre havde været på krogen, trods jeg fiskede meget dybt, fik jeg denne fætter på krogen.. Har ikke fanget en ål i mange år, bestanden er jo kraftigt reduceret, så det var da dejligt. Satte den ud igen, da den ikke var af de største, men er bange for at dens forslugenhed, kostede dem livet.. Måtte cutte linen, og en så desværre ikke for godt ud. Efter et par timer, drog jeg hjem igen, med en fin tur i bagagen- og en ålefedtet fiskeline:-)




Ingen kommentarer:

Send en kommentar